Szerepjáték leírás 2.2

_…:::Szerepjáték Leírás v.2.2 by: Glerikud:::…_

– SZEREPJÁTÉK TÖRTÉNETE
Régen volt egy angol férfi, akinek kedvenc könyve a Gyűrűk ura volt. Annyira szerette, hogy szerette volna magát beleélni a könyv világába. Ezért kiagyalta barátaival ezt a társasjátékot.

– MI A SZEREPJÁTÉK
2-7 fő által játszott szóbeli társasjáték, melyben a játékmester érdekes kalandok során vezeti végig a játékosokat és csapatjáték a cél. Ebben a játékban is dobókockával kell „véletlent” szimulálni. A kockadobás jele: 2d6 (2db 6 oldalú kockával dobsz). Az eredményeket legtöbb esetben összeadják. Kockának számítanak a 3, 4, 8, 10, 12, 20, 100 oldalú testek is

– HOZZÁVALÓK
egy csapat
egy játékmester, akire mindenki hallgat és jól tud mesélni
sok dobókocka (ésszerűség határán belül)
ceruza
radír
üres papír
egy fantáziavilág (amiben zajlik az egész játék)

– AKKOR JÁTSZUNK
A játékosok és a játékmester leülnek egymás köré, majd kitalálják kik/mik szeretnének lenni a játékban. Miután mindenki kitalálta, a játékmester elkezd mesélni. Belemeséli őket az előre kitalált kalandba és fantáziavilágba. A játékosok a történet során beleszólhatnak a mesébe. Példa: A játékmester belemeséli őket egy kocsmába, a csapos kérdi, mit kérnek inni és minden játékos elmondhatja, hogy mit akar rendelni. A játékmester személyesíti meg az összes mellékszereplőt (árus, szörny, stb..). Alapszabály: bármikor bele lehet szólni a játékba, de a többieket is figyelembe kell venni. A történet során a játékosok kalandokba, harcokba, rejtvényekbe ütköznek. Általában minden játéknak van valami fő célja (példa: a kocsmában odalép hozzájuk egy gyanús külsejű alak, aki küldetést ajánl nekik, és ha elfogadják, a történet úgy halad tovább). A játékmester különböző ellenfeleket, csapdákat mesél a játékosok útjába, azok meg megpróbálják legyőzni, kikerülni őket (példa: egy zombi támadja meg a csapatot, és a harcos azt mondja: Levágom a kardommal!). Itt kapnak szerepet a dobókockák. A szerencse dönt. A játékosnak nagyobbat kell dobnia, mint a zombinak (helyette a játékmester dob). Ha kisebbet dob, a harcos bajban lesz. Ennyi tehát a szerepjáték. Röviden: Történeteket mesélünk egymásnak, belebújva saját szereplőnk bőrébe, a játékmester irányítása alatt. Másik alapszabály: vita esetén midig a játékmesternek van igaza.

– INTERNETEN
Lehet chat-en játszani, de az nagyon fárasztó a játékmester számára. Ennél sokkal kényelmesebb (és lassabb is) a fórumos szerepjáték. A szabályok ugyanazok, csak két dolog változik: 1. Be kell építeni egy dobókockadobó programot a fórumba, a csalások elkerülése végett. 2. Sokkal lassabb a játék. Javallott, hogy a játékmester felállítson egy sorrendi listát, melyben leírja, ki ki után jön a hozzászólásokkal.

– JÁTÉKMESTER NÉLKÜL
Fórumon, ha nagyon kevesen vagytok, akkor lehet így játszani. A játékosok maguk alakítják a történetet a játék során. A kikötések: a karaktert csak kitalálója ölheti meg, és valamennyire kapcsolódnia kell a történethez. Az első hozzászólásban pedig leírjátok a történet világát és alaptörténetét nagyjából. Ezt persze később lehet bővíteni (példa: csillagrendszerek).

– KIEGÉSZÍTÉS
Lehet úgy is játszani, hogy a játék elején mindenki dob magának maximális életerőt, pajzsot és manát (játékmester dönt, hány dobással). Majd minden körben X mennyiségű mana töltődik (ezt is a játékmester dönti el). Ha feltűnik egy szörny, ő is kap életet, pajzsot és manát. Harc esetén előbb mindig a pajzs pontok fogynak el! A játékosok úgy támadhatnak, hogy felajánlanak valamennyi manát, vagy dobnak egy támadási értéket. A játékmester eldönti, hogy milyen arányban sebeződjön a szörny a felhasznált mana / dobott értékhez képest (példa: Egy mágus felhasznál 5 manát egy tűzlabdához, és a játékmester által eldöntött arány kettő az egyhez (2:1). Ilyenkor a szörny 10 életpontot veszít.). Lehet használni szorzó varázslatokat támadásokat is. Ezt egy példán keresztül a legegyszerűbb elmagyarázni: Háromszor dobsz. Első dobáskor azt dobod, hogy mennyi manába kerüljön, másodszor, hogy mekkorát sebezzen, harmadszor pedig, hogy hányszor sebezze az előbb dobott értéket. Természetesen a játékmester itt is variálhat (példa: egy harcosnak nincsen manája). Ha akarjátok, a játékosok szerezhetnek tapasztalati pontokat, és szintet is léphetnek. A játékmester megmondja, hogy mennyi pont kell a szintlépéshez, és elosztja a pontokat 1-1 szörny után (példa: mindenki dobhat kettőt, és a dobások értékének összegét kapja meg tapasztalati pontként). Egy-egy szintlépés után a játékmester jutalmat adhat a játékosnak (példa: dobhat egyet-egyet hogy megnövelje maximális életét és manáját). A játékmester ezen felül mesélhet a játékba tárgyakat (amik esetleg erősebbé teszik a játékost), meg ami eszébe jut. Ha kevesen vagytok, akkor szintén lehet játékmester nélkül játszani akárcsak működik az internetes megoldás is, csak ott minden adatot ajánlott a játékmesternek vezetni. Ezzel a kiegészítéssel akár egymás ellen is lehet játszani.

– KARAKTERKÉSZÍTÉS
Szeretnék egy tippet adni azoknak, akik állandó karaktert szeretnének készíteni: Írjátok le egy papírra a nevét, faját, korát, nemét, kasztját, meg amit még akartok, és írjatok hozzá egy kis történetet is. Ráadásul jó ötlet változtatni a leírást a játszott szerepjátékok alapján, hiszen a karakter fejlődhet, öregedhet is.

– TÉRKÉP KÉPESSÉGEK
Lehet térképet is rajzolni a játékhoz, és lehet képességeket is tanítani a karaktereknek. Meg még sok egyéb dolgot, ez a fantázia játéka!

—————————————————

For the english version please read further…

_…:::RPG Description v.2.2 by: Glerikud:::…_

– RPG HISTORY
A long time ago, there was an english man, a fan of the The Lord of The Rings series. He wanted to be in it’s world, so he invented this game with the help of his friends.

– WHAT’S THE RPG
The RPG means „Role Playing Game”. This is a verbal game, usually played with 2-7 players. In this game, you have to use dice too. The dice rolling’s mark is: 2d6 (you roll with two 6 sided dice.). Most of the cases you have to add the rolled scores together. Dices are the 3, 4, 8, 10, 12, 20, 100 sided items too.

– YOU’LL NEED
a team
a game master (who can tell interesting stories, and everybody accept as a leader)
dices
pencil
rubber
empty paper
a fantasy world (where the story goes)

– LET’S PLAY
The players and the game master sits next each other, then they decide who or what are the want to be in the game. When everybody decided it, the game master starts the story. He tells/moves them into the tale and the fantasy world (witch has been prepared before). During the story, the players can say things to change it’s going. Example: The game master tells them into a pub, the bartender asks, what are they want to drink and every player can say what are they want to order. The game master plays all the non player characters (trader, monster, etc..). Rule: you can say into the story anytime, but pay attention to the other players. During the story the players get into adventures, fights, puzzles and more. Usually every game has a main goal (example: in the pub a stranger goes to them, who offers them a quest, and if they accept it the story goes on including that). The game master creates different enemies, traps in the way of the players, and they’ll try to defeat or just avoid them (example: the group was attacked by a zombie, and the warrior says: I’ll cut it down with my sword!). There comes the dices. The luck decides. The player has to roll a higher score, than the zombie (for him, the game master rolls). If the player rolls lower than the zombie, he’ll be in trouble. So, that’s the RPG. In short: We’re telling stories to each other, using our characters, under the game master’s command. An other rule: on case of argument, always the game master has the truth.

– ON THE INTERNET
You can play on chat, but it’s really tiring for the game master. Or you can play it on forum (it’s more comfortable, and slower than the chat version). The rules are the same. Only two things changing: 1. You have to built in a dice roller program to the forum! 2. The game is more slower. If he wants, the game master can set up a list/order, witch players can post after than the others.

– WITHOUT A GAME MASTER
On forum, if you’re in small numbers, you can play this version. The players form the story themselves during the game. Rules: only the owner of the character can kill it, and in part it have to related to the story. In the first comment, you have to write the story’s world and the basic story in basics. Later, you can improve this world.- EXPANSIONYou can play this game with some extras. Every player rolls the maximum health, armor and mana points for himself (the game master decides how many rollings allowed). Than every round, the players get X mana points (the game master decides it too). If a monster appears, it’ll get health, armor, and mana too. In fight the armor points decreases first, not the health points! If the player wants to attack, he has to use some mana, or roll a damage point. The game master decides the ratio between the used mana / rolled damage (example: One mage uses 5 mana points to cast a fireball, and the game master decided the ratio two to one (2:1). Now, the monster loses 10 health points.). You can use multiplier magics, attacks. The easiest way to explain this if I show you an example: You roll three times. At the first roll, you get, how many mana points you need to cast the spell. At the second roll, you get, how much damage it will cause, and the third roll, you get, how many times it causes the rolled damage. Of course, the game master can vary the things (example: the warrior doesn’t have mana). If you want, the players can get experience points to reach higher levels. The game master tells, how much point you need to reach the next level, and he divides the points after the killed monsters (example: you kill a monster, and everybody can roll 2 times to reach his experience points). After the player reaches the new level, the game master can reward him (example: the player can roll 2 times to increase his maximum health and mana points). The game master can make items (that items may makes the players stronger), and anything he wants. If you don’t have enough players, you can play without a game master too. The internet version is working too, but the game master should write the players health, mana, etc…With this expansion you can fight with other players too.

– CHARACTER MAKING
I want to give a tip to you, If you want to get a fixed character. Write the character’s name, age, race, gender, and anything you want to a paper, and write a story about him. It’s a good idea to change the character’s description after the played games, because the character can be stronger or older.

– MAPS, SKILLS
If you want, you can draw a map for the game, and you can teach skills to your character. And much more, that’s the game of fantasy.

Reklámok
Kategória: Blogpost | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s